ניהול תיק גירושין על ידי עורך דין

״ניהול תיק על ידי עורך דין גירושין הינו מורכב, בהיבט האישי, הרגשי וכמובן גם בהיבט המשפטי. תביעות גירושין גורמות לצדדים כאב וקושי רב, שכן תיק גירושין עוסק בעניינים אישיים, רגשיים, שלא בהכרח מאפיינים תביעות "אזרחיות רגילות.
לאור הקושי הרגשי, נשאלת השאלה: כיצד נכון לנהל תיק גירושין? מה הן דרכי הפעולה הנכונים, בהתאמה למקרה. אילו טיפים יכולים לסייע בניהול הליך גירושין יעיל, נכון ומהיר.״

עורך דין לענייני גירושין אבי לוי

תוכן עניינים

שיתוף:

מאמרים נוספים
קידום עורכי דין במנועי חיפוש

״בעולם מתקדם עם תחרות רבה וקושי במציאת לקוחות חדשים, קידום אורגני (SEO) הוא כלי חינמי יעיל מאוד שיכול לשמש משרדי עורכי דין לקידום איכותי במנועי חיפוש ברשת האינטרנט.״

איך ניתן להגיש תביעת ספאם?

קרה לכם שקיבלתם הודעות בעלות תוכן שיווקי ללא הסכמתכם המפורשת לקבלת ההודעה? אתם זכאים לבקש מבית המשפט לפסוק עבורכם פיצוי ללא הוכחת נזק.

איך להגיש תביעה קטנה?

איך ניתן להגיש תביעה קטנה בבימ"ש לתביעות קטנות? אילו פרטים נדרשים? כמה זה עולה להגיש תביעה קטנה? האם צריך עורך דין? כל התשובות נמצאות במאמר.

לקבלת ייעוץ משפטי

מבוא

ניהול תיק גירושין הינו מורכב, בהיבט האישי וגם הרגשיים כמובן גם בהיבט המשפטי. תביעות גירושין גורמות לצדדים כאב וקושי רב, שכן תיק גירושין עוסק בעניינים אישיים, רגשיים, שלא בהכרח מאפיינים תביעות  "אזרחיות רגילות.
לאור הקושי הרגשי, נשאלת השאלה: כיצד נכון לנהל תיק גירושין? מה הן דרכי הפעולה הנכונים, בהתאמה למקרה ואילו טיפים יכולים לסייע בניהול הליך גירושין יעיל, נכון ומהיר.

התנהלות הליך גירושין

הליך גירושין הוא מונח רחב, הכולל מספר הליכים שמרכיבים, כולם יחדיו, הליך אחד – הוא הליך הגירושין. בניגוד לדעה הרווחת, שגירושין כוללים רק את תביעת הגירושין המתנהלים בבית הדין הרבני או במקרים אחרים בבית משפט לענייני משפחה.

סברה זו שגויה מן היסוד, היות ובמסגרת הליך הגירושין, לא די רק בגירושין, אלא יש לערוך חלוקה של הרכוש המשותף, משמורת/זמני שהות, מזונות ילדים במקרה שיש ילדים ועוד מרכיבים עסקיים ורכושיים. יש להסדיר את שאלת משמורת/ זמני שהות הילדים של בני הזוג, שכן עם הגירושין, האחריות ההורית ממשיכה. במסגרת ענייני המשמורת והגירושין, על בני הזוג גם להסדיר את תשלום דמי המזונות שמשולמים ע"י האב לטובת כלכלת ילדיו. כל אלו הם הליכים נפרדים, המצריכים תביעות נפרדות.

יתרה מכך, כל תביעה נושאת גם עלות כספית שונה וגם שכר טרחה לעורך דין גירושים שמלווה את בן הזוג או את בת הזוג. כל אחד מאותם הליכים מתנהל על פי סדרי דין שונים וכל אחד מהם יכול להתנהל בערכאה משפטית שונה, כפי שיוסבר בהמשך המאמר.
הליך גירושין הוא למעשה הליך הכולל מגוון רב של הליכים משפטיים. אך נתחיל באמירה אופטימית: כל הליך הגירושין יכול להתנהל בשתי דרכים.

אפשר לנהל אותו בצורה לוחמנית, באמצעות ניהול הליכים משפטיים יקרים ומורכבים. אך מנגד, אפשר לנהל אותו בצורה יעילה ורציונאלית ועדיפה באמצעות הסדר כולל וחתימה על הסכם גירושין. כאשר האפשרות השנייה הינה מומלצת ועדיפה נוחה ומומלצת לגבי כלל הליכי הגירושין.

אולם מפשט הדברים, נראה ש'מאיס עלי' רוצה בגירושין בעוד "מצערנא ליה'" רוצה רק להענישו ולהישאר איתו. חילוקי הדעות בשאלה זו לא הוכרעו, ונכונותם של הדיינים להפעיל לחץ על הבעל על מנת שיגרש את אשתו וייתן לה גט, בנסיבות שאין הדין מתיר לעשות כן, מושפעת במידה רבה מעמדתם ההלכתית במחלוקת זו

 

עילות גירושין

בישראל נישואין וגירושין מוסדרים על פי הדין הדתי-אישי, כך שמכוח ההלכה היהודית, כדי להתגרש יש צורך בעילת גירושין. נזכיר, כי נישואין וגירושין נערכים על פי הדין הדתי, קרי: בית הדין הרבני שופט בנושאים אלו על פי הדינים הקיימים בהלכה היהודית, לא על פי חוקי הכנסת. מכאן, שמכוח ההלכה היהודית, כדי להתגרש צריך "סיבה". בעגה המשפטית, הסיבה נקראת "עילת גירושין". לפניכם כמה דוגמאות לעילות הגירושין המוכרות במשפט העברי (מדובר ברשימה חלקית):

בגידה: כשמה כן היא – אישה שמקיימת יחסי מין עם גבר אחר נחשבת כבוגדת. לפי ההלכה היהודית, היא לא תהיה זכאית לכתובתה וילדים שייוולדו לה מגבר אחר, ייחשבו בתור ממזרים האסורים בקהל "אלוהים". מכאן, בגידה היא עילת גירושין על פי הדין הדתי. יודגש, כי זו עילה שמתייחסת לנשים ולא לגברים.

מעשה כיעור: מעשה כיעור הוא שלב נמוך יותר מבגידה. הכוונה למקרים, שבהם האישה אינה מתנהגת בצורה ראויה: מבלה עם גבר אחר, מתנשקת בפרהסיה עם גבר אחר וכיו"ב. גם מעשה כיעור מוגדר בתור עילת גירושין.

מום: מום פיזי יכול לשמש בתור עילת גירושין הן לטובת הגבר והן לטובת האישה. עם זאת, יש צורך להראות שמדובר במום שהוסתר לפני הנישואין והתגלה רק לאחריו.

אלימות: כמובן שאלימות שמופנית ע"י הגבר לאישה, משמשת בתור עילת גירושין, שכן הדת היהודית אוסרת על אלימות כלפי נשים.

אי קיום יחסי מין: הכוונה היא לאי סיפוק צרכים מיניים וזו עילה המתייחסת לגבר ולאישה. במידה ומי מהם מסרב לקיים יחסי מין עם השני, הרי שהתנהגות זו יוצרת עילת גירושין.


כאמור, מדובר ברשימה לא ממצה של עילות הגירושין, אך תמיד חשוב להיוועץ בעורך דין לענייני גירושין ולתאר בפניו את כלל העובדות בגינן מבקשים להתגרש. זאת, מכיוון שלעילות גירושין יש השלכות שונות על אופי הגירושין – אך זהו נושא רחב שלא יפורט במסגרת מאמר זה.

בית המשפט לענייני משפחה ע"פ החוק, ענייני נישואין וגירושין ידונו רק בבתי הדין הרבנים. מנגד, הערכאה המקבילה בישראל העוסקת בדיני משפחה, הוא בית המשפט לענייני משפחה, שהוקם מכוח חוק בית המשפט לענייני משפחה, התשנ"ו-1995.


לבית משפט זה יש סמכות לדון בכל עניין משפחתי, למעט ענייני נישואין וגירושין, כאשר ישנם נושאים שיש לו לגביהם סמכות מקבילה, לדוגמא: תביעות מזונות, שנחשבות אומנם כחלק מענייני גירושין, אך לא במפורש. לכן, לבית המשפט לענייני משפחה יש סמכות מקבילה לגביהם.

בבית המשפט לענייני משפחה יושבים שופטים "רגילים", שהם חלק מהמערכת האזרחית של מערכת המשפט והם ממונים ע"י וועדה לבחירת שופטים. לרוב, מדובר בשופטים בעלי ניסיון רב בתחום דיני המשפחה, שכעורכי דין שימשו בתור עו"ד דיני משפחה. נעיר, כי לא אחת קיים מרוץ סמכויות בין בית המשפט לענייני משפחה לבין בתי הדין הרבניים, מה שיוצר קושי רב ומסבך את הליכי הגירושין.

ההוראות בדבר האופן שבו יש לערוך את הבדיקה קבועות בחוק מידע גנטי ובשורה ארוכה של פסקי דין שניתנו לאורך השנים. שימו לב, גם במידה שההורה מציג תוצאות בדיקה מחו"ל, אין לכך תוקף חוקי בישראל. בדיקת רקמות היא נושא מורכב אשר מבקש לאזן בין שורה ארוכה של היבטים, חלקם משפטיים, חלקם חברתיים וחלקם הלכתיים. ברשימה הקצרה שלפניכם לא נוכל לסקור את העניין מכל זווית אפשרית. לכן, ננסה בעזרת הדוגמאות הבאות לעשות מעט סדר בדברים.

"מירוץ הסמכויות"

ע"פ החוק לבית הדין הרבני יש סמכות לדון רק בענייניי נישואין וגירושין. מנגד, בית הדין קונה סמכות, במקרים שבהם מוגשות אליו תביעות שכרוכות בהן נושאים נוספים, כגון: משמורת, רכוש, מזונות. ככל שהתביעה מוגשת ראשונה לבית הדין והתביעה כורכת נושאים נוספים, אזי קיימת לבית הדין סמכות לדון במלוא התיק. תביעת גירושין מוגשת קודם כל לבית הדין, אך רק כתביעת גירושין. במקביל, מוגשות תביעות מזונות ומשמורת לבית המשפט לענייני משפחה, משום שישנם מקרים שעדיף לפעול בצורה כזו. יש מקרים שעדיף, בין אם לבעל ובין אם לאישה, להגיש תביעה כרוכה לבית הדין הרבני.
השאלה האם עדיף לפעול כך או אחרת, נגזרת אך ורק מנסיבות המקרה. חשוב מאוד להתייעץ עם עו"ד לגירושין במקרים כאלו, היות ורק עורך דין לגירושין יידע להמליץ כיצד נכון לפעול בכל מקרה.

כאמור, קיימת בישראל בעיית "מירוץ סמכויות" בין בית הדין הרבני לבית המשפט לענייני משפחה, מה שבוודאי פוגע בוודאות המשפטית ולעיתים, יוצר כפל הליכים משפטיים, קל וחומר גורם לעלויות כספיות גדולות יותר, המוטלות על בני הזוג.

כך, יפים דבריו של בית המשפט העליון בנושא:

"אחד מיסודות המיוחדים של המשפט הישראלי, הוא קיומה של מערכת שיפוט דתית בענייני המעמד האישי. בעניינים אחדים קיימת סמכות שיפוט מקבילה למערכת השיפוט האזרחית ולמערכת השיפוט הדתית, כשהבחירה ביניהן נתונה לבעלי הדין או לאחד מהם. אפשרות בחירה זו – שהיא ביסודה ביטוי לאוטונומיה האישית – גורמת לעיתים לסכסוכי סמכות בין המערכות ולתמרונים טקטיים של בעלי הדין"

(בג"צ 4122/02 בת חן גרוני נ' בית-הדין הרבני הגדול ירושלים, פ"ד נז(1), 537, 540-539).

גירושין מנישואין אזרחיים כאמור, נישואין וגירושין יכולים להיערך רק על פי הדין הדתי-אישי שחל על בני הזוג. אך מה קורה אם בני הזוג אינם בני אותה דת, או שמא הם בני אותה דת אך הם פסולים לחיתון בישראל? כמו כן, מה קורה במקרה של בני זוג חד מיניים, שבוודאי לא יכולים להינשא מכוח הדין הדתי?

כיום ניתן להינשא במדינה זרה. בישראל נישואין אזרחיים אינם מוכרים, אין חקיקה שמאפשרת זאת. פסיקת בתי המשפט לאורך השנים, התירה לבני זוג להינשא במדינות זרות, לחזור ארצה לאחר מכן ולהירשם בישראל במשרד הפנים כבני זוג נשואים.


עם זאת, לאפשרות זו יש סייג עיקרי. דהיינו: כדי להינשא במדינה זרה ולהירשם בישראל, יש צורך שהנישואין יוכרו במדינה הזרה. אם הנישואין אינם מוכרים במדינה בה נערכו, לא יוכלו בני הזוג להירשם בישראל כבני זוג נשואים. כאשר נשאלת השאלה כיצד בני זוג, שנישאו בנישואין אזרחיים, יוכלו להתגרש בישראל? התשובה הינה מתחלקת לשני חלקים: החלק הראשון, הוא במקרה שבו מדובר בבני זוג שיכולים להינשא בישראל. אז יהיה עליהם להתגרש בישראל לפי הדין הדתי-אישי. קרי: אם מדובר ביהודים, יהיה עליהם להתגרש בבית הדין הרבני. החלק השני, הוא במקרה שמדובר בבני זוג שאינם יכולים להתחתן בישראל, עליהם להגיש בקשה לבית המשפט לענייני משפחה, הנקראת "בקשה להתרת נישואין". הדין הינו גם כאשר מדובר בבני זוג חד מיניים, שגם הם יכולים להירשם בישראל כנשואים ובלבד שנישאו במדינה זרה, המכירה בתוקף הנישואין.

תביעת גירושין בהסכמה

בניגוד לתביעת גירושין רגילה, שמתנהלת כמו הליך משפטי, קיימת אפשרות להגיש "בקשה לאישור הסכם גירושין".
זאת, באמצעות חתימה על הסכם גירושין והגשתו לבית הדין הרבני או לביהמ"ש למשפחה לאישורו. בניגוד לתביעת הגירושין, כאשר מוגש לבית הדין הסכם גירושין, הצדדים מתמודדים עם פחות קשיים יתר על המידה. אין צורך להוכיח עילת גירושין, שהרי אלו נעשים ברצון ובהסכמה של שני בני הזוג. במקרה של גירושין מוסכמים, יש לחתום על הסכם גירושין, להגיש אותו כתביעה מוסכמת לבית הדין הרבני, לצרף את כל אסמכתאות כגון: צילום תעודות הזהות של בני הזוג, צילום תעודת נישואין, העתק פרטי ילדים וכן יש לשאת בתשלום אגרה שמשתנה מדי זמן.


עם הגשת הבקשה, בני הזוג יקבלו זימון לדיון בפני בית הדין. במעמד הדיון הם יישאלו מספר שאלות, אולי גם ייחקרו על כנות הסכמתם להתגרש וכן ייתכן שיעשה שכנוע מצד הדיינים כדי לשקם את מערכת היחסים ולהימנע מגירושין. אך בכך, ניסיונות השכנוע יסתיימו, שכן לאחר מכן, בני הזוג יקבלו פסק דין לגירושין. גירושין בהסכמה בדרך כלל מהירים , נוחים ויעילים, לעומת הגירושין לאחר ניהול תביעת גירושין רגילה.

תביעת מזונות

החובה לשלם מזונות נובעת מכוח הדין הדתי-אישי. חובה זו קבועה בכל הדתות המוכרות בישראל ובמיוחד בדת היהודית. מזונות נועדו לסייע לילדיו של האב מבחינה כלכלית. לכן, חובת תשלום המזונות היא אבסולוטית, כלומר – לא ניתן לקבל פטור מתשלום מזונות. לאחרונה החלו שינויים גם בתחום זה.

לשם קבלת דמי מזונות, על האישה להגיש תביעת מזונות קבועים וכן בקשה למזונות זמניים. תביעה זו ניתן להגיש לבית הדין הרבני או לבית המשפט לענייני משפחה. בדרך כלל, דמי המזונות נקבעים בהתאם למקרה.


עוד נבהיר, שתשלום דמי מזונות אינם גורעים מחובת האב גם בהוצאות מדור, הוצאות רפואיות חינוך לטובת הילדים. כמו כן, ברוב המקרים דמי המזונות משולמים עד גיל 18 לאחר מכן יש הסדר שונה בהתאמה למקרה. מקרה חריג שהאב עשוי לקבל פטור מחובת מזונות, הוא מקרה של "ילד מורד".כאשר האב מוכיח שבנו אינו מעוניין להיפגש עם אביו . יובהר כי מקרים כאלו הם נדירים, שכן בתי הדין ובתי המשפט לא ממהרים בפוטרים מחובת מזונות.

הרא"ש מסביר כי כל מי שמבצע קידושין, הרי שתוקפו מותנה בכך שחכמי הדור ומנהיגי הרבנים באותו הזמן הסכימו בקידושין אילו. ובמצב בו ראו אישה המורדת בבעלה וידעו שהיא יכולה להסתייע בגוי על מנת לקבל גט שלא יהיה לו תוקף, הרי שגם לקידושין שיבואו לאחר הגט לא יהיה תוקף ונישואין אלו דינם להיפסק.

הרא"ש מציין שתקנה זו לא פשטה על כל הארצות כי יכול להיות שהיו מקומות שנהגו בכפיית גט בטענת "מאיס עליי" אך אין זה מה שהתכוונו הגאונים ובכל מקרה תקנה זו תוקנה לפי צורך השעה בעניין נסיבתי לבנות ישראל בהתאם למקום ולזמן. הרא"ש לא רוצה שכל הנשים תוכלנה באופן חופשי להחליף גברים כרצונן.

אולם, יש גם מקרים חריגים למשל, בפסק דין שניתן לאחרונה בבית המשפט לענייני משפחה בחיפה, השופטת אלה מירז דחתה בקשה לבדיקת רקמות משום שהגבר, הסובל מבעיות נפשיות קשות, הודיע שהוא יתאבד אם תבוצע הבדיקה. לאחר שהשופטת שמעה עדויות מצד גורמים שונים בנוגע לאופיו העדין של הנתבע, והיות שהוכח שהוא אף ניסה להתאבד מספר פעמים בעבר, נקבע כי בדיקת הרקמות לא תבוצע. עם זאת, השופטת קבעה כי יש להכיר באבהות ללא הבדיקה הביולוגית ולחייב את הנתבע במזונות כחוק.

תביעת משמורת / זמני שהות

כאשר ההורים מתגרשים/ נפרדים עליהם להסדיר את ענייני משמורת/ זמני שהות של הילדים. מי יהיה ההורה המשמורן שעליו תוטל מלאכת הטיפול השוטף בילדים ומי יהיה ההורה אשר יקבל הסדרי ראיה. יש גם אפשרות שבני הזוג יכולים גם לקבוע/ לבקש שהמשמורת ביניהם תהיה משותפת.

כדי להסדיר את ענייני המשמורת, אפשר לעשות כן באמצעות תביעת משמורת, או באמצעות הסכם תוך היעזרות בעו"ד גירושין שהוא גם מגשר, או באמצעות הסכם ישיר בין ההורים. יוער, כי הסכם משמורת צריך לקבל אישור של ערכאה משפטית (בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה).

איזון משאבים

אחד הנושאים החלוקים ביותר בין בני זוג במסגרת הליך הגירושין, הינו הסדרת חלוקת הרכוש המשותף בין בני הזוג. קימות מחלוקות בנושא הרכוש המשותף, יש מקרים שבן זוג אחד שטוען אחרת מבן הזוג השני. יש קיימים טענות שצד אחד הביא איתו או תרם כספים רבים יותר למערכת היחסים. לאור זאת המצב החוקי הבסיסי הוא "איזון משאבים", חלוקת רכוש שווה וזאת בהתאם לחוק יחסי ממון, התשל"ג-1973.


לעומת זאת, את חלוקת הרכוש השווה אפשר להתנות, במידה ובני הזוג מחליטים לעשות כן באמצעות הסכם ממון, או כמובן הסכם גירושין. אם אין הסכמה, יכולים בני הזוג להגיש תביעה לאיזון משאבים או לפירוק שיתוף לצורך מכירת דירת מגורים משותפת.

כדי להסדיר את ענייני המשמורת, אפשר לעשות כן באמצעות תביעת משמורת, או באמצעות הסכם תוך היעזרות בעו"ד גירושין שהוא גם מגשר, או באמצעות הסכם ישיר בין ההורים. יוער, כי הסכם משמורת צריך לקבל אישור של ערכאה משפטית (בית הדין הרבני או בית המשפט לענייני משפחה).

טיפים לגירושין מוצלחים

באמור לעיל פרטתי כיצד מתנהל הליך גירושין. ניתן להבין כי הליך הגירושין הינו הליך מורכב, שמצריך תעצומות נפשיות, הוצאות כלכליות וסבלנות רבה. עם זאת, את הליך גירושין כדאי לדעת איך לנהל, כיצד להתנהל, מה נכון לעשות ומה עדיף לא לעשות. כעו"ד משפחה בעל ניסיון רב, מצאתי לשתף מעט מהידע המקצועי שלי באמצעות הצגת מספר הצעות, שיכולים לסייע בקיום הליכי גירושין מוצלחים:

להתנהג ולהתנהל בהגינות, לא לשכוח שאתה/את מתגרש מאדם שהתחתנת, הבאתם יחד ילדים והקמתם יחד בית. לכן, גם בהליך גירושין עליכם לנהוג בכבוד עם בן הזוג, להבין את הבעיות איתן הוא מתמודד, לא להתנהג בצורה קנטרנית אלא בצורה מכובדת. אם תנהגו כך, ייתכן וגם הצד השני ינהג אתכם בצורה שווה/ מתאימה. חשובה ההבנה והתחשבות הדדית בהליך הגירושין והכי חשוב לשמור על הילדים האהובים שלכם.

להתייעץ עם עורך דין גירושין: לא ניתן לבצע פעולות המצריכות מומחיות וניסיון רב, מבלי שיש לכם את המומחיות הזו. לכן, במסגרת הליך גירושין שהינו הליך מורכב, יקר, המצריך מקצועיות, ידע וניסיון משפטי רב, חשוב מאוד לקבל ייעוץ משפט מעו"ד לענייני משפחה. זו הדרך היחידה למזער נזקים ולהביא לתוצאה מיטבית במסגרת הליך הגירושין.


לנהל הליך משפטי יעיל: אחת הדרכים להתגרש ביעילות ובמהירות, היא לא לנהל הליכי סרק. אם כבר הגעתם לסיטואציה שבה עליכם לנהל הליך משפטי בכל הנוגע לגירושין, חשוב מאוד לנהל את ההליך בצורה נבונה, לבחור באסטרטגיה נכונה, לתאם ציפיות עם עורך דין דיני משפחה המייצג אתכם ותמיד להתמקד בעיקר. אם הצד השני מגיש בקשות סרק, אין הכוונה שגם עליכם לעשות כן. תמיד בחרו להתנהל ביעילות ובמהירות.


לחתור להסכם גירושין- הדרך היעילה ביותר להתגרש, היא באמצעות הסכם. זו הדרך הטובה ביותר לחסוך בעלויות כספיות, למצוא את הדרך לשמור על יחסים תקינים שנדרשים בין בני הזוג לצורך גידול ילדיהם המשותפים. חשוב תמיד לנסות לחתור לחתימה על הסכם גירושין ולא לחתור לניהול הליכים משפטיים.


מה המטרה – לאור הקשיים, העלויות הכספיות והמתח הנפשי והבלבול, בני הזוג שוכחים את מטרתם האמתית. ההמלצה החשובה ביותר המשתלבת עם שאר ההמלצות שנכתבו עד כה הינו לא לשכוח כי המטרה האמתית שהצבתם לעצמכם, להתגרש כדי ליצור לעצמכם מציאות טובה יותר. אל תשכחו זאת.

סוף דבר

כולי תקווה שמאמר זה יסייע בידי מתגרשים או אנשים שעתידים להתגרש, לתכנן את רצונם בצורה טובה יותר וכן להביא לכך שהגירושין/ הפירוד ייערכו לשביעות רצונכם.

חשוב לסיים את הליך הגירושין ולהמשיך בחיים ובתקופה חדשה כרצונכם. חשוב מאוד לעשות זאת בצורה הוגנת ראויה ומהירה, ממליץ לקבל ייעוץ משפטי מעורך דין לענייני משפחה, צריך לזכור, שמדובר בהליך ובתקופה שבסופו של דבר תסתיים, כאשר המטרה האמתית לשמה החלטתם להתגרש / להיפרד הינה ליצור מציאות טובה יותר לכם.

מחפשים עו״ד לענייני גירושין?
לקבלת ייעוץ ראשוני השאירו פרטים או צלצלו 052-2353449
התחבר לחשבון שלך
הרשמה מהירה לאתר ולאינדקס

ברכות על הצעד הראשון אל עבר מאות לקוחות חדשים
מלא את הפרטים ונחזור אליך בהקדם
ברכות על הצעד הראשון אל עבר מאות לקוחות חדשים
מלא את הפרטים ונחזור אליך בהקדם
דילוג לתוכן